الغدیر ««من کنت مولاه فهذا علی مولاه»»

دشمن‏شناسى امام - اهلبیت علیه السلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اهلبیت علیه السلام
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّتما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاریمی شود. [امام صادق علیه السلام]
وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
431852
بازدیدهای امروز وبلاگ
78
بازدیدهای دیروز وبلاگ
37
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[  Atom  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
اهلبیت علیه السلام
لوگوی وبلاگ
اهلبیت علیه السلام
بایگانی
تیر 1387
خرداد 1387
اردیبهشت 1387
فروردین 1387
اسفند 1386
بهمن 1386
دی 1386
مهر 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
پیوندهای روزانه

مجله الکترونیکی چارقد [22]
تالار گفتمان رهپویان ایران [114]
اسلام و آرزوهای صورتی من [90]
اولین فرهنگ الکترونیک فارسی [112]
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت [143]
دانلود کتاب [397]
پاسخ به سوالات شرعی [104]
کتابخانه تخصصی [155]
آخرین جملات قصار از بزرگان دنیا اضافه شده [153]
مذهبی [141]
از آنتونی رابینز تا موفقیت [231]
[آرشیو(11)]

لینک دوستان

مهندسی پلیمر و شیمی (الاستومر-نانوکامپوزیت-شیمی-پلاستیک-چسب)
مجنون
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
مجموعه نامهای ایرانی
معجزه قرآن و ادعیه

لوگوی دوستان















اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

اسلام علیک یا ابا عبد الله

تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر

نویسنده مطالب زیر: محمد (فدایی اهلبیت) اللّهم عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَج

عنوان متن دشمن‏شناسى امام چهارشنبه 87 خرداد 15 ساعت 2:36 صبح

دشمن‏شناسى امام

ابعاد وجودى حضرت امام، سرشار از برجستگیها و خصایص ممتازى است که هر یک به نوبه خود و به تنهایى کافى است تا از امام چهره‏اى استثنایى و سرآمد معرفى کند. یکى از این ویژگیها، فراست و دقت فطرى امام در شناخت دشمن و حربه‏ها و راهبردهاى اوست.

امام خمینی

در پرتو این ویژگى است که امام دشمن اصلى و خطر عمده را در مراحل مختلف حیات سیاسى خویش باز شناخت و متناسب با آن به مقابله با توطئه‏ها و دسیسه‏هاى دشمن همت گماشت و در دام مشغولیت‏با مسائل حاشیه‏اى و فرعى و فراموشى دشمن اصلى گرفتار نیامد و متقابلا تکیه‏گاهها و نقاط قابل اتکا و اعتماد و مراکز و منابع تامین نیرو و امکانات جبهه اسلام و انقلاب را در مقابله با دشمن بخوبى شناخت و از تمامى آن امکانات بدرستى سود جست. درک اهمیت مسئله فرهنگ در معناى عام و گسترده آن و جایگاه عظیم جبهه فرهنگى در صحنه مبارزه همه جانبه حق و باطل بویژه در شرایط امروزین جهان از مصادیق بارز این تیزبینى و دقت نظر ایشان است.

از میان گسترده مسائل فرهنگى، شناخت اهمیت نقش دانشگاهها و قشر دانشگاهیان اعم از استادان و دانشجویان و به طور کلى حاملان و مسلحان به سلاح دانش و تخصص و صاحبان فکر و اندیشه که مغز متفکر جامعه را تشکیل مى‏دهند و در این معنا طبعا در برگیرنده هر دو قلمرو حوزه و دانشگاه و روحانى و دانشگاهى است از برجستگى خاصى برخوردار است.

امام در تدارک و آرایش نیروهاى جبهه انقلاب در مقابل استکبار، از یک سو شناخت دقیق و درستى از فرزندان و سربازان بالقوه و بالفعل انقلاب در این قشر به دست مى‏دهد و از سوى دیگر لغزشگاهها و خطرات ناشى از نفوذ و سلطه دشمن از این دریچه را بخوبى تشخیص مى‏دهد. در جاى جاى سخن امام، مسئله تامین و تربیت نیروى انسانى خود یافته و داراى اعتماد به نفس و مسلح به دانش و تخصص و مبرا از خودخواهیها و نفس پرستیها به عنوان اصلیترین عامل ایجاد، بسط، تداوم و صیانت انقلاب رخ مى‏نماید. صراحت، تکرار و تاکیدات حضرت امام در این زمینه تا به حدى است که لااقل در شرایط فعلى و براى این نسل، نیازى به ارائه موارد و نمونه‏هاى آن نیست.

امام دشمن اصلى و خطر عمده را در مراحل مختلف حیات سیاسى خویش باز شناخت و متناسب با آن به مقابله با توطئه‏ها و دسیسه‏هاى دشمن همت گماشت و در دام مشغولیت‏با مسائل حاشیه‏اى و فرعى و فراموشى دشمن اصلى گرفتار نیامد.

از همین زاویه نگرش است که اصولا امام مسئله دانشگاهها را حتى در بحرانى‏ترین شرایط جنگ تحمیلى، از اهم مسائل کشور معرفى مى‏نمایند و در تاریخ 19/9/64 خطاب به اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى مى‏فرمایند: "ما جنگ داریم، جنگ چیز مهمى نیست، حل مى‏شود. . . اما مسئله دانشگاه یک مسئله فوق‏العاده است. "

در همین راستا، امام نسبت‏به راههاى نفوذ و شیوه‏ها و مکانیسمهاى تسلط دشمن بر دانشگاهها که نهایتا به سلطه همه جانبه بر کشور مى‏انجامد، حساسیت و تیزبینى ویژه‏اى داشتند و مسئله اعزام دانشجو به خارج را از این نقطه نظر مورد مداقه قرار دادند. ایشان در فرصتها و موارد متعدد این نکته را یادآور مى‏شوند که خارجیها و بیگانگان بنا ندارند جوانان و فرزندان ملتهاى مسلمان و جهان سوم را که براى تحصیل به آنها رو مى‏آورند با دست پر برگردانند و به همین لحاظ نوعا نسبت‏به اصل این سیاست‏با نوعى تردید نگریسته، تاکید بر مراکز داخلى و بسط و توسعه آنها را به نحوى که ما را از خارج بى‏نیاز کند، مورد نظر داشته‏اند. به عنوان نمونه مى‏توان به موارد زیر اشاره کرد.

"جوان عزیز ما که سرمایه‏ها میهن هستند باید بدانند که رفتن به غرب و شرق براى آموختن علوم مختلف، آنان را از رسیدن به مقصود که استقلال و آزادى است‏باز مى‏دارد و وابسته‏شان خواهد نمود.

باید به خود تلقین کنیم که در غرب هیچ خبرى جز عقب نگه داشتن ما از قافله تمدن و تعالى نیست (1) "

". . . در خارج به جوانان ما درس اساسى نمى‏دهند. . . این طرز تفکر که غیر از خارج در جاى دیگر نمى‏شود تحصیل کرد امرى است‏باطل چرا که با اینگونه تبلیغات مى‏خواهند جوانان ما را به خارج بکشند و با تفکر خودشان به ایران برگردانند."

(2)

در موارد معدودى نیز که با توجه به واقعیت ها و ضرورت ها، اساس اعزام دانشجو به خارج را نفى نفرموده‏اند، اصل نفى سلطه و بیگانه ستیزى و هوشیارى در قبال دریچه‏هاى سلطه جویان را در این مقوله دقیقا مورد عنایت قرار داده، اعزام دانشجو به کشورها و مراکزى که قصد سلطه بر کشور ما را دارند منع نموده‏اند. ایشان مى‏فرمایند:

"ما باید فکرى بکنیم که جوان هاى ما در همین جا خوب تحصیل بکنند و بر فرض احتیاجى به خارج رفتن باشد، به کشورهایى بروند که استعمارى نباشد و طمع اینکه ما تحت‏سلطه آنان باشیم نداشته باشند. . .

استفاده از علوم و گرفتن آن از دیگران مانعى ندارد ولى باید توجه داشت که از جایى علوم را بگیریم که نخواهند ما را منحرف کنند. "

امام خمینی

"دانشجویان متعهد را در کشورهایى که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند و از فرستادن به امریکا و شوروى و کشورهایى که در مسیر این دو قطب هستند احتراز کنند." (3)

صحت و دقت مواضع امام در این زمینه هنگامى روشنتر مى‏شود که با مراجعه به اسناد لانه جاسوسى نقطه نظرات دشمن و انتظارات امریکا، سمبل و سردمدار قدرتهاى استکبارى و مصداق بارز قدرتهایى که قصد سلطه بر کشور ما را دارند باز یابیم.

این اسناد که به حق ارزشمندترین اطلاعات در بیان حقایق مربوط به روابط این قدرت شیطانى با ملت ماست، و در استثنایى‏ترین وضعیت، در تاریخ روابط دیپلماتیک معاصر، به برکت‏حرکت انقلابى - اسلامى دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در اختیار ما قرار گرفته است، حاوى نکات و اطلاعات ارزنده‏اى در معرفى نقطه نظرهاى امریکا در قبال دانشجویان ایرانى در امریکا به طور اخص و تحصیلات خارج کشور به طور اعم است و انتظارات و توقعات این رژیم را درباره این مقوله روشن مى‏سازد.

بررسى کلى این اسناد حاکى از آن است که "سباقه تحصیلات در امریکا" یکى از کلیدیترین اطلاعاتى است که از نظر تنظیم‏کنندگان این اسناد مى‏تواند معرف علاقه و تمایل افراد ایرانى به داشتن حسن رابطه با امریکا تلقى گردد. به طورى که در آن قسمت از اسناد، که به توصیف خصوصیات افراد یا بیان بیوگرافى اشخاص اختصاص دارد، تقریبا در مورد همه تحصیلکرده‏هاى امریکا، از سوابق تحصیلى و اقامت آنها در امریکا به عنوان یک خصوصیت مثبت و قابل اتکا و اطمینان در هت‏حفظ منافع آن کشور یاد شده است.

ما باید فکرى بکنیم که جوان هاى ما در همین جا خوب تحصیل بکنند و بر فرض احتیاجى به خارج رفتن باشد، به کشورهایى بروند که استعمارى نباشد و طمع اینکه ما باید تحت‏سلطه آنان باشیم نداشته باشند.

به عنوان مثال در اسناد متعددى که موضوع آن معرفى و شرح ملاقاتها و اقدامات یکى از سران دولت موقت است مکررا به موضوع تحصیلات و اقامه او در امریکا اشاره مى‏شود و این موضوع حتى در معرفى بسیار خلاصه و پنج‏سطرى که از این فرد به عمل مى‏آید، جاى ویژه و مهمى را به خود اختصاص مى‏دهد.

به طورى که هنگام معرفى این فرد به عنوان سفیر ایران در کشورهاى شمال اروپا، به رسم معمول دیپلماتیک، شرح مختصرى از خصوصیات و ویژگیهاى این مامور سیاسى، از طرف سفارت امریکا در ایران تهیه و به سفارت امریکا در محل خدمت او ارسال مى‏شود تا ماموران سفارت امریکا در آن کشور شناخت لازم را درباره این فرد داشته باشند. در این گزارش مختصر پنج‏سطرى که همه خصوصیات و اطلاعات مورد نیاز براى معرفى یک سیاستمدار برجسته را دربرمى‏گیرد، یک سطر به سابقه تحصیل و سکونت او در امریکا اختصاص داده مى‏شود. (4)

در یک مورد دیگر، سابقه سکونت‏یک وزیر ایرانى بعد از انقلاب اسلامى که تحصیل کرده امریکا بوده است، به عنوان عامل تمایل او به برقرارى رابطه تجارى ایران با امریکا یاد مى‏شود. به طورى که در سند آمده است " (نام وزیر) . . . او مدتها در امریکا به سر برده، روى این حساب برقرارى روابط بازرگانى بین دو کشور را تایید خواهد کرد." (5)

در یکى از اسناد، از سابقه آموزش بسیارى از فعالین سیاسى ایران در امریکا به عنوان عامل مساعد در خوش‏بینى امریکا نسبت‏به مناسبات مساعد بین دو کشور یاد مى‏شود. اگر به زمان تنظیم این سند که 27/12/57 یعنى حدود یک ماه بعد از پیروزى انقلاب بوده است دقت نماییم متوجه مى‏شویم که این قدرت استکبارى حتى بعد از پیروزى انقلاب اسلامى و نابودى رژیم دست نشانده‏اش در ایران، تا چه پایه چشم امید به دانشجویان ایرانى تحصیلکرده در امریکا دوخته بوده است. متن سند بدین صورت است:

"بدون شک بسیارى از ایرانیان باهوش و فعالین سیاسى در ایالات متحده آموزش دیده‏اند. ما تصور میکنیم که احتمالا به‏علت این آموزش، مناسبات مساعدى بین ایالات متحده و ایران در پیش است" (6)

در سندى دیگر ضمن شرح جریان ملاقات با یکى از وزراى ایران بعد از انقلاب و در شرایطى که فضاى جامعه مملو از شعارها و موضعگیریهاى شدید ضد امریکایى بوده است، تنظیم کننده سند، از فضاى ملایم و بدون لفاظى حاکم بر مذاکرات بین کاردار امریکا و وزیر ایرانى با خرسندى یاد مى‏کند و آن را همان وضعیت مورد انتظار از یک تحصیل کرده امریکایى مى‏داند.

"رویهم رفته مذاکرات در فضاى ملایم و بدون لفاظى صورت گرفت. چنانکه از یک اهل علم و سواد مى‏توان انتظار داشت و کسى که در دانشگاههاى امریکا تحصیل کرده است. (7)

به غیر از اسنادى که مستقیما به تحصیلکرده‏هاى ایرانى در امریکا مربوط است، در یکى از اسناد، به مقامى عالیرتبه در دولت موقت اشاره مى‏شود و ضمن آن به سابقه هفده ساله تحصیل و سکونت او در آلمان استناد شده و تصریح مى‏شود که آلمانها، چنین شخصى را به عنوان "آدم خودشان در تهران" (8) تلقى مى‏کنند. در همین سند اظهار نظر شده است که آلمان با در اختیار داشتن یک ایرانى تحصیلکرده آلمان در پست مهمى در دولت ایران اسلامى، از امتیاز ویژه‏اى برخوردار است که دیگر حکومتهاى خارجى از آن محروم‏اند.

امام خمینی

"شویس (مقام وزارت خارجه آلمان) احساس مى‏کرد که با در نظر گرفتن عدم محبوبیت ایالات متحده و انگلیس در ایران در حال حاضر، پیوندهاى آلمانى او (مقام ایرانى تحصیلکرده آلمان) براى "بن" یک امتیاز در سر و کار داشتن با تهران به شمار مى‏آید که حتى فرانسویها آن را ندارند." (9)

اسناد فوق بیانگر توقع و انتظار بیگانگان از ایرانیان تحصیلکرده در آن کشورهاست. ما

در سند دیگرى، علاوه بر این توقعات، تدارک و برنامه‏ریزى و عمق علاقه دشمنان در پذیرفتن هر چه بیشتر دانشجویان ایرانى را شاهدیم. به طورى که در سال 1356 در همان حال که امریکاییها در همه ابعاد به نحو بیسابقه‏اى بر ایران تسلط و سیطره داشته و تقریبا همه امور با هدایت آنها برنامه‏ریزى و پیگیرى مى‏شده است و در همان زمان بنا بر آمارهاى غیر رسمى، رقمى بین سى تا پنجاه هزار دانشجوى ایرانى در امریکا مشغول تحصیل بوده‏اند، به عنوان یکى از محورهاى چندگانه در ترسیم خطوط اصلى سیاست امریکا در ایران، سفارت امریکا در تهران به مقامات امریکایى توصیه مى‏کند که با وزارت علوم ایران براى تحصیل هر چه بیشتر جوانان ایرانى در امریکا همکارى به عمل آید.

". . . با وزارت علوم دولت ایران همکارى کنید تا جوانان ایرانى بیشترى براى تحصیل در امریکا آماده شوند و به عمل آیند." (10)

اهمیت این توصیه وقتى بهتر معلوم مى‏شود که در سند دیگرى مى‏خوانیم: در سال 1355، بیش از پنجاه دانشگاه آمریکایى با موسسات آموزشى ایران رابطه داشته‏اند. (11)

براستى آمریکا چه انتظار و توقعى از دانشجویان ایرانى در آمریکا دارد که در اوج تسلط همه جانبه بر ایران و در شرایطى که چند ده هزار دانشجوى ایرانى در آمریکا به سر مى‏برند و دانشگاههاى آمریکا بر دانشگاههاى داخلى ما نیز نظارت و نفوذ دارند، هنوز جذب دانشجویان ایرانى به آمریکا در ردیف اهداف و برنامه‏هاى درجه اول سفارت آن کشور در ایران قلمداد مى‏شود؟

محتواى این اسناد که خواست درونى و تمایل باطنى آمریکا را در عریان‏ترین وجه آن به ما نشان مى‏دهد، بیانگر این است که امام با تیزبینى و هوش سیاسى و فطرت سالم خود گویا دقیقا از قبل، این تمایلات و انتظارات را دریافته و با آگاهى کامل از منویات دشمن به مقابله با آن برخاسته و به خنثى‏سازى آن همت گماشته است.

باشد که این مشى امام، راهنما و راهبرد نظام و مسئولان جمهورى اسلامى در مواجهه با دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگى غرب قرار گیرد و اظهارات و اقدامات خوشبینانه و ساده لوحانه بعضى از مسئولان و دست‏اندرکاران را که فکر مى‏کنند از طریق اعزام دانشجو به کشور امریکا و دیگر مراکزى که تحت‏سیطره و نفوذ علمى و سیاسى این قدرت هستند مى‏توانیم از چنگال سلطه علمى و تکنولوژیک آنها رهایى یابیم، جاى خود را به تبعیت از رهنمودهاى امام بسپارد، و با غلبه روحیه خود باورى و اعتماد به نفس و از طریق تکیه و تاکید بر مراکز داخلى و گسترش آنها دشمن را از دستیابى به آرزوهایش مایوس کنیم و در مواردى که بناچار و ضرورتا باید موقتا دانشجو به خارج اعزام نماییم، در انتخاب کشور محل تحصیل دقت نماییم تا آنها را در کانونهاى فساد و توطئه علیه اسلام و انقلاب قرار ندهیم.

 

پى‏نوشت‏ها:

1. از پیام حضرت امام (س) در 22 بهمن 1362

2. از بیانات حضرت امام (س) در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامى 24/4/64

3. از وصیتنامه حضرت امام (س)

4. اسناد لانه جاسوسى، شماره 10 اسناد صفحات 71 و 82 و 85 و 86

5. همان شماره (6-1) صفحه 273

6. همان شماره 28 صفحه 165

7. همان شماره 18 صفحه 100

8. همان شماره 18 صفحه 123

9. همان شماره 18 صفحه 124

10. همان شماره 1 تا 6 صفحه 71

11. همان شماره 8 صفحه 160

 

با استفاده از کلام امام و اسناد لانه جاسوسى

على محمد حاضرى


نظرات شما ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ضربالمثلهاى قرآنى
تاثیر خوش اخلاقی
توصیه های عرفانی امام خمینی(ره) به جوانان
ذکر خدا چگونه حاصل می شود؟
به امام زمانت عشق بورز
موت اختیاری _ حضرت آیت الله العظمی بهجت
انا لله و انا الیه راجعون _ حضرت آیة الله العظمی محمد تقی بهجت «
گفتگو با آیتالله مصباح یزدی درباره زندگى آیتالله العظمی بهجت
اسلحه شیطان کش
اثبات امامت حضرت زهرا !
درمان بیماری "زیاد حرف زدن"
جن هم ایمان آورد ولی تو چی! - شناختنامه قرآن 50
چرا به او می گویند «شهید اول»؟
شگفتی های ریاضی قرآن
روز معلم گرامی باد _ شهید مطهری
[عناوین آرشیوشده]


Powered by : پارسی'>http://www.parsiblog.com/">پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJhttp://khafansara.parsiblog.com/">MehDJ

سایت الغدیر   من کنت مولاه فهذا علی مولاه فروشگاه اینترنتی ارزان سرا